Fidare in de media

Mens, durf te falen

Bron: Trouw, 25 februari 2017

Een warm pleidooi voor meer openheid rondom falen.

Van failliet gaan word je wijzer

Bron: BNR Radio, 15 oktober 2015

Samen met Bart van der Zande (organisator Fuckup Nights Rotterdam) en Arthur Tolsma (adviseur en trainer) in gesprek over failliet gaan en een realistische kijk op falen.

Wie durft te falen komt juist verder in de maatschappij

Bron: NRC Next, 30 september 2015

Leuk artikel, met een pleidooi om de taboe op falen te verminderen.

Blunderen in de baas zijn tijd

Bron: Peoplebusiness, september 2015

Ook organisaties kunnen anders omgaan met fouten. Booking.com maakt er dankbaar gebruik van: van fouten kun je leren.

Oeps! Waarom we mislukkingen moeten koesteren

Bron: Psychologie Magazine, mei 2015

Fouten koesteren is niet de eerste reactie die we hebben.

Heeft de klantmanager een timmermansoog?

Bron: Sociaal Bestek, februari 2014

Je maakt pijlsnel een inschatting van iemand, maar testinstrumenten kunnen helpen om dit beeld objectiever te maken.

Werkzoekenden naar werk begeleiden: een wetenschappelijke studie

Bron: The Career Development Quarterly, september 2013

Werkzoekenden weer naar werk begeleiden: een procesmodel. Een wetenschappelijke publicatie van Gera Noordzij m.m.v. Fidare.

Het effect van de leerdoelentraining: een wetenschappelijke studie

Bron: Personnel Psychology, 2013

Eerder onderzoek toonde aan dat de leerdoelentraining effectief is. Deze wetenschappelijke studie laat zien hoe dit komt.

Flawsome, je fouten als carrieretroef

Bron: Marie Claire, juni 2012

Fouten toegeven maakt je geloofwaardiger en succesvoller als bedrijf. Hoe kun je dit principe toepassen op je eigen carriere?

Lerend de stress te lijf

Bron: GZ psychologie, november 2011

Wegens bezuinigingen in de GZ wordt de werkdruk opgevoerd, terwijl het aantal sessies per client afneemt. Dit kan leiden tot veel stress. Hoe ga je om met zo'n stressvolle situatie? Hoe zorg je dat de energiebronnen groter zijn dan de energievragers? Vanuit een wetenschappelijke basis worden praktische tips gegeven.

Motivatie:Presteren? Of toch maar leren?

Bron: TvOO, juni 2011

Waarom is het zo moeilijk om medewerkers te motiveren? Hebben niet gemotiveerde medewerkers geen wilskracht of kan er wat anders aan de hand zijn?

Leve de loser!

Bron: LOF, juni,juli 2011

Falen maakt je sterker. Het artikel beschrijft 9 inzichten over falen en waarom mislukken zo gek nog niet is.

De mindset van de hulpverlener

Bron: SoziO-SPH, juni 2011

Hoe denken hulpverleners over veranderbaarheid van mensen? In het artikel worden de resultaten toegelicht van het online-onderzoek waaraan 620 hulpverleners hebben meegedaan.

Dat lukt me nooit

Bron: Psychologie Magazine, februari 2010

Over hoe je faalangst kan overwinnen wanneer je bijvoorbeeld chronisch besluiteloos bent, niets afmaakt en bij voorbaat een excuus hebt voor een mislukking. Arjan beantwoordt ook als expert diverse lezersvragen over dit onderwerp, te vinden als je zoekt op zijn naam via de website: www.psychologiemagazine.nl

Fouten maken is goed

Bron: Intermediair, 19 november 2009

Interview met Kees Versluis, naar aanleiding van het boek De kunst van het Falen, leidde tot dit coververhaal over hoe je met fouten omgaat als je leert.

De maakbare cliënt

Bron: Sozio, november 2009

Artikel door Levi van Dam, behandelcoordinator in de jeugdhulpverlening over hoe je (leer)doelen effectief kan toepassen in de begeleiding van jongeren.

Foutje? Bedankt!

Bron: de Gelderlander, 6 november 2009

De kunst van het stijlvol onderuit gaan

Bron: NRC next, 14 september 2009

Werkzoekgedrag en het effect daarvan onder de loep genomen

Bron: Maandblad Reintegratie, april 2008

Leren reïntegreren

Bron: Maandblad Reintegratie, maart 2008

Leren werkt

Bron: Impuls, oktober 2007